Instuktoři školy

Instuktoři školy


JAN ŘEHÁK - instruktor, přeškolení, kondiční a instruktážní lety, zálety, řízené lety VFR

Jan Řehák se letectví aktivně věnuje od roku 2006, kdy poprvé usednul do kabiny kluzáku L13 Blaník. Od prvního okamžiku věděl, že létání je jedna z aktivit, která ho bude doprovázet celý život. Po ukončení základního leteckého výcviku a získání leteckého oprávnění se Honza zaměřil na motorové létání. Plachtění ho né úplně uspokojovalo. Pod vedením Oty a Lukáše Hynkových pokračoval v leteckém výcviku na motorovém rogale, kde hned po ukončení  začal soutěžně létat a následně se nominoval do Českého reprezentačního týmu jako další nadějný závodník. Po absolvování několika důležitých soutěží P.Tučka a Mistrovství ČR se dostal i na mezinárodní soutěže. Honza svou příležitost uchopil a nyní je plnoprávným členem reprezentačního týmu České republiky v ultralehkém létání. Během několika málo let se dopracoval k několika pilotním průkazům a hlavně k oprávnění instruktor ULLa a MZK, které od roku 2009 uplatňuje k výuce nových nadějných pilotů. V roce 2010 otevřel svou vlastní leteckou školu se zaměřením na ultralehká letadla a motorová rogala. Za 10 let fungování prošlo školou přibližně 130 zájemců o létání. Jeho celkový nálet od 9/2007 činí více jak 4000 hodin, z nichž je přibližně 3000 instruktorských a 400 soutěžních.

Dosažené kvalifikace:

ULL - pilot, vlekař, instruktor, řízené lety VFR, zkušební pilot (nálet cca 4000hodin)

MZK -pilot, instruktor (nálet cca 750hodin)

GLD - pilot,"C" (nálet cca 60hodin)

MPK - pilot (nálet cca 25hodin)

Významná umístění a účast na soutěžích:

2013 ukončeno sportovní létání z velkého nedostatku času :(

5.místo Pohár PT Jičín 2012

9.místo Světový pohár v UL létání 2011 (Španělsko Villamartin)

Účast na Letňanském kufru a MČR Kraví Hora 08/2011

2.místo Mistrovství ČR 2010

5.místo Mistrovství Evropy 2010  (Anglie)

1.místo Mistrovství ČR 2009

5.místo Mistrovství Světa 2009  (ČR - Jihlava)

2.místo Mistrovství ČR 2008

7.místo Mistrovství Evropy 2008   (Polsko - Lešno)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LEON LIKOVSKÝ - instruktor ULL, přeškolení, kondiční lety, zálety

 

Ve svých 16-ti letěl první sólo, od 19-ti je plachtařským instruktorem. Létá všechny typy větroňů, od Blaníka až po Cirruse VTC, Cirrus Standart, Astir CS77, Twin Astir. Největším jeho zážitkem byl let v 18-ti metrové LS-6. Létal i na veteránech jakou jsou Luňák, Šohaj 425 nebo Pionýr. Je soukromým pilotem letounů, létá Z-126, Z-226, Z-526 AFS, Z-42, Z-142, Z-43, Brigadýr a Cessna 172.  Vlastní Zlaté "C".  Jako pilot instruktor ULL doposud nalétal více jak 3500 hodin. PPL 630 hodin, GLD 1200 hodin.

 

Dosažené kvalifikace:

Pilot - instruktor ULL, zalétavač ULL, ELSA, instruktor plachtění GLD, soukromý pilot PPL, vlekař, akrobacie.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

JAN ČERVENÝ - instuktor ULL na občasnou výpomoc, plachtař



Létat začal v roce 2000 v aeroklubu Jaroměř, který se mu stal domovským letištěm. Na tomto letišti téměř vyrostl a nyní tam pracuje jako letecký mechanik. Vlastní pilotní průkaz GLD, se kterým působí jako instuktor na domovském letišti. Jeho nálet na větroních činí cca 1000hod. Dále je Honza pilot ULL, na kterém má rozšířenou kvalifikaci na instruktora a vlekaře. Na ULL má nalétáno více než 1000hod. Honza je mladý a zodpovědný pilot, který svůj volný čas vyplńuje čím jiným, než létáním

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ROMAN IVANOV - instruktor na výpomoc, přeškolení, kondiční lety, letecké výlety

 

 

Výrobce letadla FM250 Vampire, letecký kontruktér, ing. architektury, letitý zkušený pilot s láskou k létání a inspektor technik MZK. V roce 2016 působil jako hlavní instuktor školy. Jeho celkový nálet na ULL čítá kolem 1300hod. Dále létá PPL, GLD a v neposlední řadě si hlavu chladí podvečerním létáním na motorovém rogálku.